pondělí 15. srpna 2016

Čiň manželu dobře – peklem se ti odmění

 
Z ŠEDÉ MYŠKY DÁMOU...
 
 

Když si manžel nabrnkne zrzavou osmnáctku, nejvyšší čas vyměnit žehličku za červené lodičky na vysokém podpatku.“

Agáta Pierotová má v životě jediný cíl – najít skvělého manžela, vdát se, mít děti, být dokonalou manželkou a hospodyňkou. A hlavně nebýt jako její panovačná zlomyslná matka. Ta vládne doma pevnou rukou a tatínek, doktor, je trošku ušlápnutý podpantoflák.

„S rozkoší by jí vrazil facku, jenže megera by ho zaručeně přeprala, kdyby na to došlo. A nemysli si, že nevím, o čem mluvím. Vždyť jsem to sama u vás mockrát slyšela. Když jsme byly malé, megera se před námi vůbec nežinýrovala.“

Když Agáta potká svého budoucího manžela, je štěstím bez sebe, ale už po narození prvního dítěte zjistí jaký je to neřád. Zbyšek si z ní udělal prostě služku. Doma se vůbec nezdržuje, o děti se nezajímá a podvádí jí na každém rohu. A co mě nejvíc naštvalo? Že se za to vůbec nestydí a klidně jí o svých avantýrách povídá a říká jí: „ No booože, ty toho naděláš.“

Vzbouří se ušlápnutá Agáta a dá Zbyškovi vale?

Trvá jí to deset let, ale pak konečně sebere veškerou odvahu, dá na rady svých kamarádek, a sbalí mu kufry.

„Nad ložem manželským prý slunce nikdy nezapadá? Toť pěkná pitomost ….“

Zažádá o rozvod a s manželovou zlatou kreditní kartou odletí do Paříže, samozřejmě do toho nejdražšího hotelu, trošku mu to konto provětrat …

Do poloviny knihy jsem se nemohla začíst, hlavní představitelka mě hrozně štvala svojí naivitou. Už po roce zjistila, že ji manžel podvádí, ale dělala jakoby nic. Trpěla mu všechny jeho nálady, rozkazy a lži. Naštěstí, i když s velkým zpožděním, i její pohár trpělivosti přetekl a ona se rozhodla do života skočit rovnýma nohama a začala žít. Ze začátku mi hodně vadily i její kamarádky, které na mě působily arogantně a že Agátou opovrhují. Prostě „kamarádky“. Na konci se však ukázal pravý opak toho všeho. Kamarádky jí ve všem podpořily a vlastně jí pomohly vstát ze dna. Na konci už jí byly všechny opravdovou oporou. V druhé půlce se děj, dle mého, opravdu rozjel a já si to i s hlavní představitelkou opravdu užívala. Procházela jsem se s Agátou Paříží, dávala si kávu v Le Petit Plateaum, nakupovala v luxusních obchodech, procházela se podél Sieny, navštívila Notre Dame, Sacré Coer a Louvre. Trošku jsem jí tu kreditku záviděla, ale také jí fandila. Přála jsem si vlastnit alespoň jednu z těch luxusních nočních košilek s bruselskou krajkou…

Kniha je vlastně i příjemný průvodce Paříží a Bretaní. Označuje známá místa, obchody a kavárny, které byste neměli při návštěvě vynechat. No a také výbornou inspirací na dobrá jídla, protože při čtení jídelníčku, který vařila Agáta ať už doma, nebo v Bretani, se mi sbíhaly sliny.

Čiň manželu dobře – peklem se ti odmění, je moje první kniha od Aleny Jakoubkové, ale klidně si s chutí přečtu i další. Příběh je velice čtivý a příjemný. Dá se přečíst jako oddychovka za den či dva.
Co mi na knize vadilo, byla absence kapitol v knize. Ta se tím stává méně přehlednou. A co mi přišlo přinejmenším zvláštní? – ale přiznávám dost ze života – věta „Ach jo“ na každé stránce…

„Bavlněnou noční košilku jsem nejdřív pohodila na postel, ale sama jsem uznala, že něco tak praktického se do hedvábím povlečené postele prostě nehodí a raději jsem ji před určitě zhýčkanými pokojskými schovala do prádelníku, pevně rozhodnutá, že si ještě dnes koupím něco aristokratického a této postele důstojnějšího. Hedvábí, krajka …. Málo materiálu a hodně svůdnosti. I když fakt nevím koho tu tím budu oslňovat. Jsem sice v romantické Paříži, ale jsem tu sama.“

Příběh o tom, jak se z šedé myšky stala krásná dáma a zakřiknutá a zakomplexovaná Agáta se konečně postavila na vlastní nohy…

Moc děkuji nakladatelství Moba za recenzní výtisk.
*Veru

Název: Čiň manželu dobře – peklem se ti odmění
Autor: Alena Jakoubková
Počet stran: 224
Nakladatelství: MOBA

1 komentář:

  1. Bylo to jako filmový trik, když mi doktor Edede vrátil mého manžela do 24 hodin, vyzkoušel jsem mnoho způsobů, jak dostat mého muže zpět, ale vždy se setkávám se špatnými lidmi, dokud jsem nemyslel doktora Ededeho radu každému, kdo má stejný problém kontaktujte ho na Ededetemple@gmail.com nebo Whatsapp +233235887825 Slibuji, že vás nikdy neodradíme.

    OdpovědětVymazat