pátek 9. září 2016

Léto, kdy jsme se potkali

 



Moře, písek, pláž a jedna letní láska…


Cassidy se právě rozešla s klukem, který ji podváděl. Začíná léto a ona se rozhodne, že odjede z města ke svému tatínkovi a všem problémům unikne. Né vše se jí ale povede podle původních plánů…
Bryan je teprve rok po těžké nehodě, po které skončil na vozíku. Stále se vypořádává s tím, že už nikdy nebude chodit, nikdy si nezasufruje, nezajezdí na skateboardu, ani jentak neprojde pískem po pláži s holkou za ruku.
Jejich životy se protnou na letním táboře, kde pracují jako vedoucí a dohlížejí na děti. Oba se zde snaží vyplnit hromadu volného času a zapomenout na svoje problémy…
 


„Vytřel jsem si vodu z očí, vytáhl pěnovou nudli zpod kolen a plaval rukama, abych se udržel zpříma. Paže mě bolely úsilím. Makal jsem hodně tvrdě – sice nemůžu používat nohy, ale horní část těla mám jako nějakej zatracenej Iron man. A to je kriplbonus.“



Na první pohled mě nejdříve zaujala obálka knihy. Ta krásná fotka s pláží a racky, z které sálá léto, je opravdu úchvatná. Když se mi román dostal do rukou, zamilovala jsem si ho i na omak. Je zvláštně sametová. Stále jsem jí při čtení musela hladit J .

„Skopla jsem šaty a nechala je u dřevěného chodníku, který se vinul pláží. Písek mi chladil chodidla, brodila jsem se jím cestou k vodě a srdce mi ještě bušilo od rychlé jízdy.“

Cass i Bryan mi byli velmi sympatičtí. Cassidy byla super holka, která nemyslí jen na sebe a ráda komukoliv pomůže. Bryan se smířil se svým osudem na mě tedy až moc dobře a rychle. Díval se na vše s nadhledem a jeho neustálé jmenování „kriplbonusů“ mě i trošku pobavilo. Zato jsem fakt nesnášela Gavina, Cassidy expřítele. Sebestředný, až moc sebevědomý frajírek, který myslí jen na sebe.
 
Nesmím zapomenout vyzdvihnout prostředí, kde se děj odehrává. Já si to místo prostě zamilovala. Viděla jsem to vše jako naživo. Promenáda, obchody, moře, písek, dřevěný chodník podél, který vedl až za obzor. Byla jsem na té konci promenády s Cass, vysoká tráva, divoká pláž a šumění moře. A Cassidy sestupuje z kola, odhazuje žabky, noří nohy do písku a nasává tu vůni oceánu. No není to nádhera být tam s ní?

Léto, kdy jsme se potkali je letní teenegerská story z přímořského městečka, kde se mladí baví surfováním, poflakováním na pláži, jezděním na skatu, scházejí se v místí zmrzlinárně a řeší klasické puberťácké problémy jejich věku. Lásky a zábavu. Prostě letní oddychovka, třeba na dovolenou. Moc se mi líbilo, jak z knihy sálá letní pohoda a vane z ní na nás mořský vánek.

A ještě něco - pokud nevíte co je „SHAKA GESTO“, tak si tuto knihu prostě musíte přečíst. Mně se moc líbila.

 

Moc děkuji Knihám Dobrovský za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat