středa 12. října 2016

Hledám přítelkyni pro konec světa




 

Beatrice „Trixie“ Jordanová je obyčejná holka, která se živí výrobou šperků, nesnáší Los Angeles, ve kterém žije a snobské lidi, kteří jsou tu podle ní na každém kroku.

Jacob Grace je začínající spisovatel, který pracuje na své první knize a přivydělává si psaním článků do novin. Také nesnáší L. A. a chce z něj co nejdřív vypadnout. Ale nejdříve si podal inzerát, kdyby se mu náhodou ozvala spřízněná duše.


„Jsou-li tvé úmysly čisté, hledám přítelkyni pro konec světa.“

 


Trixie inzerát na první pohled zaujme a Jacoba kontaktuje. Pak už to jde ráz naráz. Mají toho tolik společného. Oba opustil otec, když byli ještě malí a oba tím, i když je jim už skoro třicet let, stále trpí. Jsou si ve všem tak podobní, že si říkají Siamská milenecká dvojčata.

 

„Zavolej mi hned, chci s tebou být, nastává konec světa.

Potřebuješ na něm přítele, protože nemůžeš se skrýt.

Tak zavolej a já se ti ozvu, jsou-li tvé úmysly čisté,

hledám přítelkyni pro konec světa.“

 


Příběh mě velice překvapil. A já si to neustálé filozofování nakonec i zamilovala. Jacob a Trixie jsou prostě takoví… složití a jiní. A mají opravdu výjimečný, ale strašně složitý vztah. Bodejť by ne, Jacob je totiž trošku magor a „mešuge“ víte?

Román mi trošku připomínal film Šílená, krásný. Ale tady to bylo spíš „Šílený, krásná“. Jacob je prostě „jinej“ a Trixie je ta, která ho usměrňuje a staví mu nohy z toho jeho obláčku zase pěkně na zem. Ona ale zároveň miluje to, čím se Jacob liší a tak krásně popisuje, proč ho miluje, až se vám srdce směje.  Stačí jí ho pozorovat, jak řádí ve vlnách a užívá si každé minuty života.

Hledám přítelkyni pro konec světa je prostě jiný příběh. Byla jsem překvapená. Název je trošku zavádějící. Není to klasická love story, jak by mnozí očekávali. Je to příběh bytí a nebytí. Neustálého filozofování nad životem. Přesto je to příběh plný lásky bez servítek, plánů do budoucna, přátelství a znovu nalezení sebe sama. Ke konci mě vše tak překvapilo, že jsem hltala řádky jednu po druhé. Stále mám bezprostřední Trixie a bláznivého Jacoba Grace v hlavě. I s písničkou, kterou jsem si během čtení neustále broukala. Jak v duchu, tak i nahlas. Legendární song AMAZING GRACE… Už vám taky zní v hlavě? A to je teprve začátek…


 

„Vzpomínky jsou ústřižky, ze kterých se skládá přikrývka našich emocí.“
                                                                                                Jacob Grace

 
 
Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.
Knihu koupíte zde.
 
 
 
 *Veru

 

Žádné komentáře:

Okomentovat