úterý 4. října 2016

Polévková mánie - recenze



Anotace:

Už naše babičky říkávaly, že polévka je grunt. A nejlepší ze všeho je domácí. Jenže co s tím, když nemáme čas? A po pravdě řečeno, klasické polévky – bramboračka, hrachovka, gulášovka – už nás tak trochu nudí. Chtělo by to něco nového, originálního, dobrého a přitom zdravého. A právě tohle vás v této knize čeká.
Spousta receptů, málo kalorií. Exotické chutě z celého světa. Místo smetany a másla jsou tu výživné oleje z ořechů či semínek, aniž by to ve výsledku nějak ubralo na lahodnosti. A co všechno v knize naleznete?


 
 


 Polévky pro vegetariány, vegany i pro ty, kteří dodržují speciální dietu
 Polévky krémové i chlazené, bujóny a consommé
 Patnáctiminutové polévky pro dny, kdy opravdu nestíháte
 Polévky ze superpotravin pro superzdravou vzpruhu
 Nízkokalorické přílohy a snídaňové misky

Ať už potřebujete něco na zahřátí, pro pozvednutí nálady, k zasycení či ke zdravému mlsání, tady si určitě vyberete.

 
Recenze:
Polévková mánie je na první pohled krásná a barevná. Při prolistování zjistíte, že je ke každému receptu fotografie. A tak to má v každé správné kuchařce dle mého být.  Skvělé je, že v knize nenajdete jen recepty na polévky, ale třeba také na chléb, vločkové sušenky nebo snídaňové smoothie.
Kniha je rozdělená na pět částí, které jsou zmíněné výše v anotaci. Nejvíce mě zaujala část „Patnáctiminutové polévky pro dny, kdy opravdu nestíháte“. To já, vzhledem k zaměstnání a neustálému zaneprázdnění ocením nejvíce.
Recepty tedy obsahují mnoho přísad, které vůbec neznám a ani netuším, kde je sehnat. Například omáčka sriracha, sumak nebo mauricijská papeda. Jiné potraviny naopak znám, ale seženete je možná v Praze, nebo jiném velkém městě. U nás třeba není k sehnání ani fenykl.
Polévková mánie je zkrátka pro všechny milovníky polévek, především jejich exotických verzí.
A teď už o tom, jak jsem z této knížky vařila. Nejvíce mě zaujaly recepty na dýňovou polévku, na žitný chléb, na polévku s vaječným kapáním, houbovou polévku a spousta dalších.
Vybrala jsem si, že zkusím polévku s vaječným kapáním a pohankové tortily s cuketou.


Pohanková mouka má zvláštní specifickou chuť, ale i můj masožravý manžel chválil, takže jsem měla radost. Kdo má rád slabé a křupavé, lije na pánev slaboučkou vrstvu těsta, kdo má rád tlustší, nalije více, podobně jako u palačinek. Já zkusila obě varianty a nám více chutnaly ty slabší a křupavoučké. Těsto se vůbec nelepí a obrací se krásně. Dopadlo to na jedničku, jak vidíte na fotkách.
Těsto na tortilu
 


Polévka byla výborná. Přidala jsem do ní kuřecí maso z vývaru a opravdu se povedla. Mohu ji jen doporučit.

 
 

 
Nakladatelství Metafora moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu koupíte zde.
 *Veru
 
 
 

 


 

 




 



 

 
 


2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Moc děkuji Šári :-) trošku jsem z tohohle typu recenze měla strach, jak se s tím vypořádám a nakonec to šlo úplně samo :-)

      Vymazat