pondělí 10. října 2016

Ty, já a ti druzí



Co zůstalo mi z mého života?
Samota v srdci,
v duši prázdnota...


Beth je začínající skladatelka a právě přišla na manželovu, v pořadí již druhou, nevěru. Jak se s tím má vypořádat? Co dělá její záletnický manžel Adam?

Během těchto událostí začínají vyplouvat na povrch další a další Adamovy lži a stará rodinná tajemství. Pro celou rodinu je náhle život úplně naruby. Jejich devatenáctiletá dcera to vše snáší velmi špatně a otci vyčítá jaký je „parchant“.

Jak jim to vše mohl udělat?
 

„Existuje poměrně slušná šance, že pokud mě tam dole budou prohlížet, budou k tomu potřebovat otvírák na konzervy. Vyptávají se, kdy naposledy jsem měla sex. Povím jim to a potom trošku vysvětlím svůj důvod návštěvy venerologické kliniky: abych se nechala vyšetřit, jestli jsem od svého manžela lidumila nechytla nějakou pohlavní nemoc.“

Beth je hodná ženská, ale bohužel zažívá těžké období svého života. Snaží se s Adamovou nevěrou nějakým způsobem vypořádat.  Ale na světlo se vynořují další a další tajemství, která netušila. Poslední kapka je, když při uklízení půdy najde manželův kufr a v něm plechovky plné různých fotografií a dopisů seřazené podle let…
 

Adam mi byl zezačátku hodně nesympatický. Působil jako frajírek a sebestředný šmejd bez kousku citu. Stále myslel jen na sebe a své potřeby. Hlavně ty fyzické samozřejmě. Ale časem se hodně změnil. Zamýšlel se nad svými chybami, a hlavou se mu neustále hodilo, co má dělat dál. Uvědomil si, že jeho rodina je nade vše a že ji miluje. Bohužel pozdě.

„Zlomek vteřiny, který mi rozerval život na dvě části. Na tu předtím a tu potom.“

Román je rozdělený do tří částí. Do pomyslných třech dějových zvratů. Kniha se čte svižně a nebyla zde žádná taková ta „hluchá“ místa, které mi v některých románech tohoto typu vadí. Někdo by mohl tvrdit, že je to taková oddechovka na víkend, mně to ale nepřišlo. Myslím si, že toto téma je vážné a důležité. Navíc se podobné příběhy bohužel odehrávají všude okolo nás.
 

Ty, já a ti druzí je příběh o vztazích, o starých rodinných tajemstvích, o rodině, lásce, nenávisti a odpuštění. Je to příběh ze života a mně se moc líbil. Může se přihodit každému – klidně i vám.  A proto stojí za to si ho přečíst.

…ačkoliv kdož byli zklamáni, hrot zrady krutě cítí, zrádce sám si za to mnohem hůře vytrpí.

William Shakespeare

 

Moc děkuji Knihám Dobrovský za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 *Veru


 

Žádné komentáře:

Okomentovat