úterý 3. ledna 2017

Co Verů dostala pod stromeček?

 
 
Svátky už jsou za námi, cukroví snědené, šampáňo bouchlé a my se zase vracíme zpátky do zajetých kolejí. A já se tím pádem mohu konečně pochlubit a třeba doporučit nějaké tipy, které jste ještě nečetli. Tak co mi to ten Knižíšek vlastně přinesl? :-)
 
 
Život po tobě zmíním jako první, protože to není dárek, ale recenzáček, který dorazil na poslední chvíli - 23. prosince - od KNIH DOBROVSKÝ. Na pokračování Než jsem tě poznala se moc těším a co nejdříve se na něj vrhnu.
 
 
Život po tobě - Jojo Moyes
Kdybyste ztratili někoho, koho jste moc milovali, jak moc by to změnilo váš pohled na svět? V pokračování světového bestselleru Jojo Moyesové Než jsem tě poznala najdeme Louisu Clarkovou v přesně takové situaci. Po intenzivním půlročním vztahu s ochrnutým Willem Traynorem, který se rozhodl ukončit svůj život asistovanou sebevraždou, zůstává Louisa sama, zmítána smutkem a výčitkami svědomí. Po vážném úrazu se navíc musí vrátit domů k rodičům. Jako by byla najednou zpátky na začátku cesty – život po Willově smrti totiž znamená učit se leccos znovu, stavět na nových základech. Záchranář Sam Fielding, pro něhož je kontakt se smrtí každodenní náplní práce, by snad mohl být právě tím, kdo Louise pomůže se zase vrátit do života, jenomže pak se z Willovy minulosti nečekaně jako uragán vynoří Lily – jeho šestnáctiletá nezvladatelná dcera. A všechno je rázem jinak…
 
 
Obyvatel je dárek on kamarádky Renči, které tímto moc děkuji. Knihu jsem měla dlouho na seznamu a udělala mi velikou radost. Klobouk dolu před Renčí a její detektivní prací na databázi knih, kde mi prý dlouhé hodiny zkoumala seznam "chci si koupit". :-)
 
Obyvatel - Francis Cottam
Každý rok se miliony svobodných žen na celém světě nastěhují do nového bytu, ale jen málokterou napadne, že ani vlastní domov nemusí být ostrovem bezpečí.
Mladá lékařka Juliet Devereauová, jejíž manželství se nečekaně ocitá v troskách, zoufale hledá přijatelné místo k bydlení v Brooklynu. Potřebuje získat zpět ztracenou životní rovnováhu a začít nový život. Nemůže uvěřit svému štěstí, když konečně najde krásný a prostorný byt s výhledem na Brooklynský most. Vše se zdá být naprosto ideální… až příliš ideální….
V průběhu několika týdnů ji záhadné události vedou k podezření, že v bytě není sama, a nemůže se zbavit pocitu, že ji někdo sleduje. Podivné zvuky, které ji v noci probouzí, silueta muže, stojící v jejím pokoji… Její obavy však nejsou dílem zjitřené fantazie, ohrožení je až příliš reálné a o to hrozivější. Juliet je proti své vůli zavlečena do děsivé hry na kočku a myš a neexistuje žádná jistota, zda z ní vyjde živá…
 
Na Noční můry jsem byla zvědavá hlavně proto, že je napsal můj oblíbený herec Jason Segel. Je to dětský hororový příběh, který se bude určitě každému dítku líbit. Včera jsem knihu zrovna dočetla a musím říct, že to bylo příjemné zpestření a odpočinutí od všech těch "dospěláckých" knih.
 
Noční můry - Jason Segel, Kirsten Miller
Charlie se už tři měsíce pořádně nevyspal. Sotva začne podřimovat, ocitne se ve světě, kde se to hemží čarodějnicemi, skřety, hady, upíry a všemožnými jinými hrůzostrašnostmi, jaké si lidská fantazie dokáže vymyslet. Straší tu i klauni nebo huňatí bílí králíčci! Jedna noční můra je ale ze všech nejhorší a Charlie se s ní musí vypořádat, jinak se totiž z říše zlých snů už nikdy nedostane a přivede do záhuby i své kamarády, rodinu a celé město.
 
 
Sedmilhářky mám už dlouho na seznamu. Od Liane Moriarty jsem zatím četla jen Manželovo tajemství a určitě to chci brzy napravit. Koupila jsem i její Tři přání a doma už mám i Zamilovanou hypnotizérku.
 
Sedmilhářky - Liane Moriarty
Jane je hloubavá, do sebe uzavřená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi.
Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery.
Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití.
Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.
Román světově úspěšné autorky bestselleru Manželovo tajemství je příběhem tří matek, jimž se jejich na pohled všední životy krůček za krůčkem nebezpečně vymykají z rukou. HBO natáčí podle této knižní předlohy minisérii s Nicole Kidmanovou a Reese Witherspoonovou v hlavních rolích.
 
 
Tři přání - Liane Moriarty
Říká se „do třetice všeho dobrého a zlého“ a pro Kettlovy sestry to platí trojnásob – jsou totiž trojčata. Rozumná Lyn se pokouší ustát roli vzorné matky, starostlivé manželky a úspěšné podnikatelky, aniž by přitom přišla o rozum. Její zdánlivě méně úspěšná sestra Cat, pracující v oddělení marketingu, se snaží nepřijít o vysněné dítě a o manžela, jakého jí každá závidí, a „chudák“ Gemma ani nemá co ztratit, střídá příležitostné práce, bydlení i muže. Ale je tomu opravdu tak, jak se na pohled zdá? Co když je ve skutečnosti všechno trochu, anebo možná dokonce úplně jinak?
 
 
 
 
 
 
Loď v Bretani je další kniha Marty Davouze. Předloni jsem četla Dům v Bretani a moc se mi líbil, takže Marta byla jasná volba hned když kniha na podzim vyšla.
 
Loď v Bretani - Marta Davouze
Po bestselleru Dům v Bretani, který vyvolal velký ohlas u čtenářů, přichází autorka s dalšími příhodami ze svého bretaňského domova, ze svých cest do Česka a z dovolených po Evropě. Jako obvykle jsou její historky zábavné, mísí se v nich laskavý humor se sarkastickými postřehy, přičemž nešetří nikoho, ani sebe. Jednu kapitolu pojala ve formě fiktivního interview pro tisk. Odpovídá v něm na nejčastější dotazy, které jí její publikum klade, text však obsahuje i hlubší reflexe o lidském bytí.
 
 
 
Potrhaná křídla je jediná kniha, kterou ještě od Ruty Sepetys nemám. Ruta se stala mojí srdcovkou a oblíbenou spisovatelkou, hned co jsem přečetla V šedých tónech a žádná její kniha mi nesmí v knihovničce chybět.
 
Potrhaná křídla - Ruta Sepetys
New Orleans padesátých let – zábava, saxofony, intriky i černá ruka mafie. Josie Moraineová přišla do města „velké pohody“ s matkou. S matkou, která jí slibovala panenku, když bude hodná, ale nikdy si na to pak nevzpomněla, s matkou, která byla prostitutkou a milovala drahé šperky, s matkou, která se o ni neuměla a možná ani nechtěla postarat. Josie se ale dokázala postavit na vlastní nohy a má hlavu plnou snů. Dokáže si je však splnit? Dokáže se vymanit z bahna Čtvrti, které se jí snaží stáhnout dolů? A dokáže se vyrovnat s lidskými slabostmi, zradami a křivdami a poznat, kde je pravda?
Další kniha od autorky světově uznávaného románu V šedých tónech, která vás nenechá chladnými, s postavami, které vám budou ožívat před očima. Ruta Sepetysová svou druhou knihou dokázala spisovatelsky vyspět a právem se zařadila mezi významné autory současnosti.
 
 
Modrá mezi nebem a vodou - tuto knihu mám také na seznamu od té doby, co vyšla. Konečně se na ní dostalo a já jsem za to moc ráda. Toto téma mě moc zajímá a mám o něm už mnoho knih.
 
Modrá mezi nebem a vodou - Susan Abulhawa
Píše se rok 1947 a v Beit Darasu, palestinské vesnici obklopené olivovými háji, žije rodina Barakových. Nejstarší dcera Nazmíja pečuje o svou ovdovělou matku, která často trpí halucinacemi. Nazmíjin mladší bratr Mamdúh se stará o místní včelstvo a nejmladší Marjam, jež má každé oko jinak barevné, tráví dny povídáním s imaginárními přáteli a psaním. Když se u hranic městečka shromáždí izraelské vojenské jednotky, nikdo nemá ponětí, jaké násilí vypukne. Brzy je vesnice zničena a rodina se musí vydat na cestu do Gazy, která je podrobí nejedné zkoušce. O šedesát let později se Mamdúhova vnučka Núr žijící v USA zamiluje do ženatého lékaře a následuje ho do Gazy. Zde se setkává s Alwán, matkou Chálida. Chálid je doslova uvězněný ve vlastním těle a nedokáže se probudit ze svého hlubokého snění. Právě díky tomuto seznámení Núr zjistí, že rodinné vazby dokážou překonat veškeré překážky: dokonce i smrt.
Modrá mezi nebem a vodou je příběh o silných, svérázných ženách, o vzdálenostech, odloučení a zlomených srdcích; o nových začátcích, vytrvalosti a lásce.
 
 
Jako poslední je kniha Já jsem Malála, kterou určitě nemusím představovat. Malálu každý známe, její neohroženost a síla je úctyhodná, na knihu se chystám dlouho.
 
Já jsem Malála - Christina Lamb, Malála Júsufzaj
V jedenácti letech začala Malála, která se narodila do paštunské rodiny v pákistánském údolí Svát, psát pro BBC postřehy o tom, jak se žije pod hrozbou Tálibánu. Pod pseudonymem Gul Makaj popisovala, jak její rodina bojuje za vzdělávání dívek a jak tálibánská moc stále narůstá. Dívčina neohroženost však nezůstala bez trestu a v říjnu 2012 ji v autobuse střelil neznámý útočník do hlavy. Dívka jako zázrakem přežila a dál pokračuje ve svém boji. Na podporu svého úsilí založila fond Malala Fund a je nejmladší kandidátkou na Nobelovu cenu míru.
 
 
 
*Veru
 



5 komentářů:

  1. Nádherná knižní nadílka :) I já jsem pod stromečkem našla Potrhaná křídla od Ruty Sepetys, společně s V šedých tónech. Četla jsem teď na podzim Sůl moře a úplně mě to uchvátilo, tak jsem hned Ježíška poprosila o doplnění dalších titulů autorky. Sedmilhářky mi na poličce leží už pár měsíců a po Třech přáních zatím jen mlsně koukám. Budu se těšit na všechny nové recenze, krásně si knížky užij :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Je vidět, že máme na knihy stejný (dobrý :-))) ) vkus :-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Šári moc děkujůůů :-) mám velikou radost :-) teď ještě najít hromadu času, kdy je budu číst, viď :-)

      Vymazat
    2. Jojo, čas je věčný nepřítel :)))

      Vymazat