středa 25. ledna 2017

Detox - 40 receptů na celý rok






Stres, únava, nachlazení, zažívací potíže, přemíra nezdravého jídla…

To všechno nás připravuje o energii a zanáší organismus škodlivými látkami. Proto je třeba se jich zbavit. Pročistit tělo a dostat se znovu do formy!

 

Anotace:

Naše těla se neustále musí vyrovnávat s velikou zátěží. A játra, ta výkonná filtrační stanice, jsou prostě někdy přetížená. A tak si zaslouží malou dovolenou. Stačí tři dny čtyřikrát v roce.
 
Jak zjistíte z této knihy, detoxikace může být i příjemná a rozhodně nejde o žádné mučení nebo hladovění. Naopak. Budete si pochutnávat na lahůdkách pro nejmlsnější jazýčky. Autorka pro vás připravila 40 receptů na všechna čtyři roční období. Nic si nemusíte odpírat, najdete tu předkrmy, saláty, hlavní jídla a slaďoučké dezerty. A protože nikdo nemá nadbytek času, určitě vás potěší i to, že všechna zdravá jídla jsou připravená raz dva.
Vyzkoušejte je a uvidíte, jak budete sršet energií!
Autorka Lucie Reynierová je odbornice na výživu a zároveň je vášnivou kuchařkou. S oblibou vymýšlí recepty šité na míru individuálním potřebám. Jejím heslem je pochutnat si a přitom se udržet v kondici.



Když se mi kniha dostala do ruky, řekla jsem si: „Wauuuu.“  Je perfektně řešená, rozdělená podle ročních období - jaro, léto, podzim, zima. Každé období má svoje sezonní potraviny, ovoce a zeleninu. Hodně mi při vaření pomohly tabulky, které vysvětlují, jaké suroviny jsou na co vhodné, na co jsou bohaté a jaké mají vlastnosti. Mohla jsem tímpádem vybrat – i teď v lednu – jarní recept a nahradit třešně jahodami, které mám na mrazáku.

Kniha obsahuje konkrétní jídelníčky na tři detoxikační dny v každém ročním období. Pak následují recepty, které jsou prostě skvělé. Zatím jsem zkusila jen dva, ale určitě mám v plánu uvařit podle ní mnohem víc. Třeba takové MARINOVANÉ KUŘECÍ PLÁTKY NA CITRONU nebo ZELENINOVÉ KARI zní božsky.

A teď už k mému zkušebnímu vaření podle této knihy. Pro začátek jsem vybrala CITRONOVO-ZÁZVOROVÝ ČAJ, určitě ho všichni známe. Je to opravdu silně detoxikační nápoj, který můžete pít kdykoliv během dne a spolehlivě vás v této zimě zahřeje.


Druhý den jsem nevydržela a zkusila LEHKOU TŘEŠŇOVOU BUBLANINU, u které jsem nahradila třešně jahodami, jak mi radila tabulka. Třešně i jahody dodávají energii, jsou bohaté na vitamin C a antioxidanty. Nejprve se mi těsto zdálo hodně řídké (jako mléko), ale nebojte se toho. Opravdu v troubě zhoustne a krásně do zlatova upeče. Musím poznamenat, že bublanina je bez mouky a bez cukru. Ale přesvědčte se sami, není to nádhera? Byla výborná J

 
 
Detox – 40 receptů na celý rok je opravdu přehledná, užitečná kniha, plná zajímavých informací, krásných fotografií, které provází každý recept. Musíte jí mít, ať už chcete opravdu držet tří denní detoxikační program nebo vás prostě zajímají nové zdravé recepty, které jsou nejen nutričně vyvážené, ale také chutné.

 
Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.
 
Knihu koupíte zde.
 
 
*Veru


1 komentář: