úterý 3. ledna 2017

Kdo jinému jámu kopá... sám do manželství padá




Coru neustále podvádí manžel, ale ona se ho i přesto, že se o ni vůbec nezajímá, nechce vzdát. Přiznává si, že ho nemiluje. Ale jeho vysoké finanční zabezpečení celé rodiny je pro ni podstatnější, než láska a její vlastní štěstí. Když jednoho dne Ota přijde, že jeho nová mladá bokovka je těhotná, chce si jí vzít a podá žádost o rozvod, Coře se život obrátí naruby. Musí dát výpověď v práci, protože by z platu děti neuživila a na popud přátel si založí vlastní seznamovací agenturu.
Počkala jsem, až projde recepcí a zaznamenala jsem, jak si Martina drží nos. Kde se v tom chlapovi bere takové sebevědomí? „Tenhle je bez šancí,“ okomentovala ho Martina. „Neznáš způsob, jak chlapovi taktně naznačit, že by se měl občas umýt?“ Martina se ušklíbla. „Nejlíp na rovinu. Prostě smrdíš.“ „Je to náš klient,“ připomněla jsem svatouškovsky. „Hledáme ženskou, která chce žít na vesnici, nevadí jí, že si musí chlapa dřív, než se ho dotkne, sama umýt. Pan Voráček je ten typ, co se o něj musí starat ženská, jak mi sám vysvětlil.“
 
Trošku mě překvapilo to rychlé rozhodnutí o podnikání. Cora se do něj vrhla bez jakéhokoliv rozmyslu či váhání. Nic si nepromyslela. Protože to je – hlavně v Čechách – hodně nerozvážné. Malí podnikatelé jsou tu hodně utiskovaní a krachuje jich víc a víc. Chtěla jsem napsat, že je kniha ze života. Ale ten úspěch v práci, podnikání a vše okolo toho je opravdu až moc pohádkové. Přece jenom se moc často nestává, že vám klient nebo zákazník dá jentak padesát tisíc jako "dýško".
Líbilo se mi, jak se Cora s dětmi scházela s přáteli, vařili společně jídlo, řešili vše dohromady a ve všem si pomáhali. Byli prostě jedna velká rodina a měli v sobě všichni navzájem ohromnou oporu. Nemluvě o tom, jaká byla Cora báječná hostitelka a kuchařka. Až toho ostatní trošičku zneužívali a neustále chodili na jídlo jen k ní.
Příběhy klientů v Cořině agentuře byly úsměvné a byly skvělým zpestřením celé knihy. Díky nim je román opravdu zábavný a vtipný.
 
Kdo jinému jámu kopá… sám do manželství padá je zábavná oddechovka o ženě, která dokázala od základů změnit svůj život a postavit se na vlastní nohy i bez chlapa, který jí předtím neustále „dusil“ a přehlížel.
Toto je moje druhá kniha od spisovatelky Aleny Jakoubkové a musím říct, že píše skvěle. Román se čte lehce, svižně a vy ho budete mít přečtený za jedno či dvě odpoledne, které vám určitě moc zpříjemní.
Moc děkuji nakladatelství MOBA za recenzní výtisk.
 
 

2 komentáře:

  1. Taky jsem četla, četla se mi pěkně, ale takový jen průměr pro mě. Je to už druhá knížka od autorky a víc už asi zkoušet nebudu. Ale pro chvíle odpočinku a vypnutí určitě ano :)

    OdpovědětVymazat