pondělí 23. ledna 2017

ZTRACENÁ

Někteří lidé udělají pro slávu a peníze cokoliv…
 
Louisa žije s přítelem Joachymem na malebném Christianově ostrůvku, kde provozuje kavárnu. Jednoho dne u nich zabuší na dveře cizí muž a tvrdí, že je Louisa jeho manželka Helena, která se ztratila před třemi lety. Policie se pouští do vyšetřování a i Louisa s Joachymem se snaží přijít událostem na kloub. Nakonec se zjistí, že je Louisa opravdu bohatá Helena, která vlastní největší obchodní společnost v Dánsku, má manžela a dvě děti. Rozloučí se s Joachymem a chce se vrátit ke starému životu, i přesto, že si z něj nepamatuje vůbec nic. Co se skutečně přihodilo té noci, kdy Helena zmizela? A kdo tedy je opravdová Louisa? Co se s ní stalo? Helena i Joachym to nevzdávají a pátrají každý sám, na vlastní pěst. Cesty je dovedou do nebezpečného podsvětí Kodaně, obchodu s bílým masem, mezi prostitutky, ale také do dávných dob druhé světové války, kde se začínají psát první řádky tohoto thrilleru.


„Jednou byla zadržena, ale hned ji zase pustili.“   „Kvůli čemu ji zadrželi?“ „Bylo to na Skelbaeku,“ odpoví Iben a víc dodávat nemusí. Každý Kodaňák ví, že na Skelbaeku se pohybují ty nejubožejší prostitutky, které jsou na žebříčku úplně nejníž, Rumunky a narkomanky na heroinu.
 
Od začátku je příběh velice napínavý a já si jen říkala: „Jak to teda je? Je Louisa Helena nebo Helena Louisa? A kdo vlastně byla Louisa? Co se Heleně stalo? Proč jsou všichni okolo jejího manžela tak divní a tajemní? A proč k němu všechny ženy vzhlížejí a na Helenu hned vše žalují?“
 
Tolik myšlenek se mi honilo v hlavě a já musela hltat stránky dál a dál. Zvědavost mě doslova poháněla. Vše bylo tak zvláštně zamotané, napínavé, že to člověk prostě nemůže vydržet a musí číst a číst. Kniha mě dostala a příběh absolutně pohltil. Při čtení jsem si pro sebe nevěřícně kroutila hlavou: „To snad není možné.“

Ztracená je výborný dánský thriller s kapkou lásky a erotiky. Je to příběh o vraždě, zradě, chamtivosti, podvodech, nebezpečném podsvětí a prostituci. Věřím, že se od něj, tak jako já, neodtrhnete, dokud nebudete na konci knihy a tam budete jen zírat s otevřenou pusou v údivu…




 
 
 
Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk. 
 
Knihu koupíte zde.
 
*Veru
 


Žádné komentáře:

Okomentovat