čtvrtek 31. srpna 2017

Recenzáčky z Dobrých knih :-)


Konečně! :-) Na tyhle krásky jsem se těšila hodně dlouho :-) A že to krásky opravdu jsou! Všechny mají nádherné obálky. A já jsem obálkový maniak, to už o mě určitě víte. Nejvíce jsem se těšila na Dopisy, které nikdo nečetl. Ty jsem měla v merku už dlouho před vydáním, takže jsem nemohla dospat, až mi přijdou. Hned jak dočtu Falešný polibek, tak se na ně vrhnu. Roma mi Amor - nemá snad ani cenu popisovat. Prostě Řím miluju, to už všichni víte. Nedávno jsem dočetla od Katy její předešlou knihu Jednosměrná jízdenka a moc se mi líbila. A Prokletý rod Palmisanů? Itálie v období první a druhé světové války, společenský román, nádherná obálka...víc asi dodávat nemusím. Mně tohle stačilo, abych se do knížky zamilovala na první pohled. Stejně tomu bylo i u zbývajích dvou :-) Děkuji Dobrým knihám. Vážím si této skvělé spolupráce.
 
 
 
 
Autobiografický inspirativní příběh aneb další cesta vedená hlasem srdce. Pro všechny, kdo se neustále ptají. Po pravém smyslu života, po čirém štěstí, po osobním naplnění i pravé lásce. Jeden sen. Jeden okamžik. Náhlé vnuknutí, kdy všechny logické argumenty zmizí a jediné, co je v té chvíli 100% jisté, že pokud ten pocit, co radí skočit do neznáma a udělat něco bláznivého, neposlechneme, právě jsme se dobrovolně vzdali jedinečné příležitosti – snad splnit si svůj další sen? Řím. Úžasné město, které se od mé první návštěvy, zhruba před 10-ti lety, nesmazatelně otisklo do mého srdce. Jako pravá láska, na kterou nikdy nezapomenete. Už tehdy jsem věděla, že se vrátím. Chtěl mi ten pocit snad něco tiše naznačit? Nevím. Ale tentokrát mě magický Řím doslova přiměl se v něm na chvíli zastavit. Krásná setkání, kouzelné náhody a mnoho šálků kávy. Díky pestrému mixu neobvyklých zážitků se na své cestě dostávám k tomu, co je v životě nejdůležitější: Užívat si naplno každý moment. Každé TEĎ. Žasnout a radovat se z bohaté přítomnosti. Spoléhat se na intuici a nechat jí, aby nás zavedla tam, kde jsme ze srdce toužili být a kde jsme se v daný okamžik měli objevit. Nechávám se okouzlit čarovnými kulisami romantického města zahalenými do lehoučkého závoje omamně vonícího a poklidně plynoucího léta. A tak trochu ztrácím hlavu výměnou za vzrušující děj, co se běžně odehrává pouze na filmovém plátně s tím rozdílem, že tentokrát se děje doopravdy. Děje se doopravdy všem, co to risknou. Co zahodí logiku a poslechnou (v jednom zásadním okamžiku) hlas srdce, který nás vždycky naviguje tam, kde čeká vysněné dobrodružství. Kdo ví, třeba se jednou potkáme v ulicích Říma. Neříká se snad, že tam všechny cesty vedou? Kdo ví? Ale jedno je už v tuhle chvíli jisté: Všechno je možné. Pro ty, kdo věří. Všechno je možné. Pro nás pro všechny.
 
 
 
V nálety zničeném Londýně se setkávají dva mladí lidé: nešťastně vdaná Stella a pilot amerického letectva Dan. Těch pár dnů roku 1943, kdy spolu byli šťastní, však uteče příliš rychle. Dan odchází bojovat, ale slibuje, že se pro Stellu vrátí. O sedmdesát let později vhazuje Dan do schránky poslední dopis. Jeden z mnoha, které Stelle poslal, a na které mu nikdy neodpověděla. Otevírá ho však Jess, mladá dívka, která v opuštěném domě hledá úkryt…
 
 
 
 
 
 
 
V malé jihoitalské vesničce se na sklonku první světové války dvě ženy rozhodnou změnit osud novorozeného Vitantonia z rodu Palmisanů, jehož všichni muži zemřeli ve válce. Chlapec je proto vychováván coby dvojče Giovanny Covertiniové. Jak se Itálie pomalu vzpamatovává z hrůz a bídy války, obě děti společně vyrůstají, aniž by zapochybovali, že nejsou skutečnými sourozenci. Blíží se však další válka. Zatímco Vitantonio se začne skrývat, aby naplnil slib své matky, že nikdy nebude bojovat, Giovanna odchází do Španělska, aby podpořila tamní antifaštický odboj. Nakonec se však musí vrátit do rodného kraje, aby během bombardování a zvěrstev ustupujících nacistů našla bratra a skutečnou životní lásku…
 
 



2 komentáře:

  1. Dopisy jsou teď všude kolem, sama jsem zvědavá, jak se ti budou líbit :-) Užij si čtení! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani byly překrásné. Hned se zařadily do mojich TOP5 :)

      Vymazat