čtvrtek 14. září 2017

Úlovky z Levných knih

 
No, takže jsem taky neodolala, že jo. Míša z Knižního deníčku a Šárka z blogu Můj knižní ráj mě stále nahlodávaly svými úlovky v Levných knihách, že jsem se nechala polapit. Sice nemůžu nakupovat přímo v kamenném obchodě jako holky, žádný tu nemáme, ale jukla jsem na e-shop. No ale tam se vám dějí věci! :)  Takových krásných a i známých knih a za takové extra ceny. Je to možné? Jak bych to tam mohla nechat, že? Takže nákup byl hojný, celkem 12knih (nemůžu všechny zveřejnit, protože by si je někteří lidé chtěli buďto hned koupit nebo by neměli překvápko, poněvadž vědí, víme, že jo :-) ).  A cena? 800,-i se stovkovou poštou prosím. No nádhera. Malého prince představovat určitě nemusím - prostě klasika za peckových 59,-. Lásku v Provenci mám už na seznamu dlouho. Svatební noc mě nalákala známou autorkou a také Řeckem v anotaci. Chlapec na dřevěné bedně - chlapec ze Schindlerova seznamu, není co dodávat. Arabská žena - tohle téma mě zajímá.  Zbožňuju Londýn - od této autorky mám už vánoční knihu, tak uvidím. A poslední Etta a Otto a Russel a James - na tu mě upozornila Míša a mě zaujala jak anotací, tak hlavně překrásnou obálkou. Takže vám představím alespoň nějaké.
 
 
Láska v Provenci
 
Starý kamenný dům, láska, báječní lidé, blahodárné působení staletími vytříbené místní kuchyně, to je hojení nešťastných duší po provensálsku. Do Provence – do malého městečka Puyloubier – přijíždí z americké Floridy Heidi a s ní i její sedmiletý syn Abbot, oba se po svém snaží vyrovnat se ztrátou manžela a otce, s nimi přijíždí šestnáctiletá neteř Charlotta. V sousedství domu bydlí důvěrná přítelkyně Heidiny rodiny a ta jí odkrývá tajemství jednoho léta, kdy Heidina matka opustila svou rodinu a přijela si sem léčit svou poraněnou duši. Sousedka je navíc skvělá kuchařka. Heidi postupně nachází klid a novou lásku mezi vinicemi, levandulí, za vlahých večerů na úpatí magické hory. Tradiční delikátní provensálské recepty jsou součástí románu!
 
 
 
 
Svatební noc
 
Sestry Lottie a Fliss Graveneyovy jsou si blízké jako málokteří sourozenci, jedna druhé jsou oporou i spolehlivou vrbou, do níž mohou našeptávat svá trápení. Starší a usedlejší Fliss právě prochází ne zrovna snadným rozvodem, kdy se ještě nedokáže smířit se zradou bídáka, který byl jejím manželem a otcem jediného děcka, a kdy je právě malý, bujnou fantazií obdařený Noah jedinou kotvou v nebezpečných vodách beznaděje. Lottie se vznáší v růžovém oparu představ blížícího se zasnoubení s Richardem a nevidí nic než úžasnou společnou budoucnost. V jediném okamžiku se jí tenhle domeček z karet zhroutí a ona jako mnohokrát předtím čelí nepřízni osudu tím, že si začne narychlo budovat další domeček, daleko větší a úžasnější, než byl ten předchozí, a zapomíná při tom, že základy téhle stavby musí být zákonitě vratké. Realisticky uvažující Fliss se marně snaží její úsilí překazit, události se hrnou jedna po druhé a kromě erotického náboje s sebou přinášejí nejednu komickou situaci. Ben, Richard, Lorcan, Noah, Sára, Arthur, Nico a řada dalších aktérů zdařile sekundují v babylonu vztahů dvěma hlavním protagonistkám a spolu s nimi přinášejí čtenářům příběh plný napětí, zvratů a lásky – skutečné i kašírované –, který vyvrcholí na jednom z řeckých ostrovů v paprscích zapadajícího slunce tak, jak se na román Sophie Kinselly sluší.
 
 
Chlapec na dřevěné bedně
 
I v temných časech – zejména v temných časech – vyjde najevo síla a odvaha. Leonu Leysonovi (narozen jako Leib Lejzon) bylo teprve deset let, když nacisté obsadili Polsko a jeho rodina byla donucena přestěhovat se do krakovského ghetta. S velkou dávkou štěstí, houževnatosti a odvahy Leyson přežil sadismus nacistů. Byly to především šlechetnost a vytrvalost jednoho člověka, muže jménem Oskar Schindler, které zachránily životy Leona Leysona, jeho matky, otce a dvou ze čtyř sourozenců. Paměti dítěte ze Schindlerova seznamu zachycují s jímavou průzračností nevinnost malého chlapce a jeho střetu s nepředstavitelnou krutostí, bezprávím a zlem. Je pozoruhodné, že navzdory všemu utrpení, které paměti popisují, se jejich autor nenechal unést a zaslepit nenávistí a záští. Z každého řádku vyzařuje naděje, moudrost a lidská důstojnost. Tím jsou Leysonovy paměti výjimečné.
 
 
 
Arabská žena
 
Když se osmnáctiletá polská studentka Dorota seznámí s arabským medikem Ahmedem, na první pohled se do sebe zamilují. Když Dorota otěhotní, vezmou se, ale jejich manželství dostane první trhliny. Manželé odjíždějí začít nový život do Libye, zde ale dojde k šokujícímu obratu – Ahmed se okamžitě ujímá role manžela v tradiční muslimské rodině. Když se týraná Dora v zoufalství pokusí o útěk, je přistižena a svou novou rodinou prodána do otroctví…
 
 
 
 
 
Zbožňuju Londýn
 
Angela Clarková se zamilovala do New Yorku – a ten začíná milovat ji. Když je ale povolána domů do Anglie, najednou hrozí, že svůj zářivý nový život ztratí a vymění ho za déšť, teplé pivo a zlé vzpomínky. Tomu se říká krok zpátky. Je tady Mark, bývalý přítel – do New Yorku utekla proto, aby se od něj dostala dál. Je tady Louisa, její nejlepší kamarádka se svým děsivým novorozenětem. A taky máma, která s ní ještě pořád mluví jako s patnáctiletou. Na obzoru je svatba – a všichni si pamatují, jak se Angela vyznamenala při té poslední… Může ji příjezd jejího přítele Alexe a nové nejlepší kámošky Jenny zachránit před návratem ke svému starému já?
 
 
 
Etta a Otto a Russel a James
 
Ettě je 82 let a celý život strávila na farmě uprostřed kanadské prérie. Vidět oceán je její největší přání. A tak jednoho rána vstane ještě časněji než obvykle, vezme si pušku, čokoládu a na nohy své nejpevnější boty a vydá se na východ. K oceánu to má přes 3000 kilometrů daleko. Její manžel Otto na ni trpělivě čeká doma, vaří podle Tetiných kartiček s recepty a vzpomíná. A soused Russell vzpomíná také, ale jeho vzpomínky jsou jiné – stále Ettu miluje stejně, jako ji milovat před 50 lety, předtím, než se provdala za Ottu. Silný a poetický příběh, ve kterém se hranice mezi vzpomínkami, iluzemi a realitou pomalu smazávají.
 
 
 
 
 




10 komentářů:

  1. Zbožňuju Londýn mě naprosto nadchla! Přečetla jsem ji hrozně rychle. Opravdu se mi velmi líbila. :) Lásku v Provenci mám doma taky, ale ještě jsem se k ní nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, tak to jsem ráda :-) Ještě si dělám zálusk na Zbožňuju Paříž a New york :-) Mám ráda tyhle cestovací knihy, kde se člověk zároveň něco dozví o městě, památkách, státě a tak :-) Díky

      Vymazat
  2. Láska v Provence je skvělá kniha o rodině, smutku a zároveň romantice. Koupila jsem si ji v LK na dovolenou a u moře se hodila dokonale :)) ten příběh je opravdu dojemný a to prostředí Provence je prostě dokonalý ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že jsi se nechala zlákat. Arabskou ženu čte mamka a zatím je spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však víš. Na tvoje a Šárky rady dám vždycky :-) :-*

      Vymazat
  4. Pro Chlapce na dřevěné bedně si musím dojít, doufám, že mě nezklame. :)

    OdpovědětVymazat