pátek 19. ledna 2018

Prokletý ostrov





Padesátá léta minulého století, mystický ostrov, opředený záhadami a rostlina, která kolem sebe šíří tajemství. A říká se, že kdo ostrov navštíví, živý z něj neojde...






Na letní, prázdninový tábor se vydá hlavní hrdinka Jennet se svými dětmi, užít si dobrodružství. Netuší, že toho dobrodružství se jí dostane víc než dost, ale jiným způsobem, než jaký čeká.
Místo odpočinku ji i její sestru, čeká boj se záhadnými jaguáry, kteří se vlivem viru změnili na monstra, lačnící po krvi a zabíjení. Hlavní vedoucí prázdninového tábora Ralph zde nechá dopravit rostlinu, která by měla pomoci bojovat proti zákeřnému viru, který na ostrově ničí veškerou faunu. Má to jeden malý háček. Rostlina je masožravá a je potřeba ji něčím pravidelně krmit. Nejlépe živým masem, kterého je na ostrově nedostatek, až na...až na účastníky pobytu. A Ralph zvolí jednoznačnou potravu, rostlině se budou podávat výlučně ženy.
Když se Jennet obě děti záhadně ztratí, propadá panice a zoufale je hledá po ostrově, s nadějí, že se odsud nějak dostaly a žijí. Ale proti ní stojí smečka virem nakažených jaguárů, proti kterým, zdá se, není úniku. Podaří se jí najít děti a zlomit tak kletbu ostrova, kdysi krásného, tajemného, plného života?

Prokletý ostrov je něco mezi thrillerem a sci-fi, tedy žánrem, který běžně vůbec nečtu. Možná proto jsem měla s touto knihou malý problém, protože mě prostě rozčiluje číst o něčem, co prostě není možné. Kdybych se na příběh dívala čistě jako na thriller, bylo by to za plný počet bodů. Neboť děj běží překvapivě lehce, žádná zbytečná omáčka, žádný zádrhel, spousta napětí a dialogů přímo k věci. Jen jsem se občas malinko ztratila, jakoby autorka měla v hlavě nápad, který do příběhu musí zasadit a moc se tam nehodí.
Tajuplná rostlina, která se živí lidmi, to už bylo na mě trochu moc, ale milovníci sci-fi si v této knize určitě přijdou na své.
Palec nahoru rozhodně dávám za konec, ten byl nečekaný a překvapivý, ale můj názor na knihu to bohužel moc neupravilo.
Nenechte se mýlit, kniha rozhodně není špatná, jen to není klasické drama, na které já jsem zvyklá a které já v knihách vyhledávám. Musíte rozhodnout sami, zda je určena právě pro vás a zda si autorku přidáte mezi oblíbence. Rozhodně stojí za to, dát jí šanci.

Za recenzní výtisk patří můj dík Nakladatelství Brána

Kniha:    Prokletý ostrov
Autor:     Lauren A. Forry
Stran:      344
Vydal:     Brána
V roce:   207

3 komentáře:

  1. Nad knihou jsem přemýšlela, ale nikde jsem na nenašla recenzi, tak jsem ráda, že si mohu přečíst tu tvoji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že moje recenze poslouží :)

      Vymazat
  2. Knížka by mě asi moc nelákala, ale obálka je teda krásná :)

    OdpovědětVymazat