pondělí 28. května 2018

Černá díra


No teda. Právě jsem Černou díru dočetla a já snad ani nemám slov. Bylo to skvělé, propracované, zapeklité a nedalo se prostě odtrhnout. Tohle je přesně ten thriller, který si chce přečíst snad každý. Strhující!

Na školním hřišti je po deseti letech vyzvednuta časová kapsle se vzkazy do budoucnosti od tehdejších žáků. Jedna ze zpráv nese předpověď smrti hned několika lidí. Nejsou zde však celá jména, ale pouze iniciály. Má se tím detektiv Huldar vůbec zabývat? Nejedná se pouze o vtip třináctiletého teenagera? Nakonec se vynořuje mnoho souvislostí mezi dopisem a událostmi z poslední doby. Ve vířivce na zahradě rodinného domku jsou nalezeny uříznuté ruce a majitel domu je krátce nato brutálním způsobem zavražděn. Iniciály jeho jména jsou na seznamu dopisu z minulosti. Je to jen náhoda? Čí jsou další nalezené odříznuté části těla? Huldar s dětskou psycholožkou Freyjou se pouštějí do zběsilého závodu s časem, než dojde k dalším vraždám…


„Vtom jim nad hlavou zapraskala podlaha. Dívka prudce zvedla hlavu. Tvář se jí zkroutila hrůzou. Vaka strnula a cítila, jak ji pálí oči, jako by se měla každým okamžikem rozplakat. Co tam pohledává? Unikl jí sten, tak tichý, že ho v tichu v domě nebylo skoro slyšet. Tohle byla strašná chyba. Horší než s těmi talíři. V zajetí paniky jí to pořádně nemyslelo. Jediné, co se jí honilo hlavou, bylo, že ani nezná dívčino jméno.“


DNA byl, jak jsem v recenzi na předešlý Yrsin thriller psala, mistrně napsaný, ale musím tedy říct, že je Černá díra snad ještě lepší! Yrsa opravdu umí a s každou knihou je lepší a lepší. Román má propracovaný, zamotaný, napínavý děj, který vám nedá šanci uhodnout, kdo by mohl být vrah. Tipů jsem měla několik, ani jeden ale nebyl správný. Příběh vás nenechá se jen tak odtrhnout a vy budete chtít číst dál a dál a budete potřebovat vědět víc a víc.

Skvělá zápletka, k tomu překvapivé rozuzlení a strhující epilog, který mě opět dostal. Yrsa se jako vždy předvedla v tom nejlepším světle. Nezklamala a zase všem ukázala, že její označení „královna islandské krimi“ jí po právu náleží a ona si ho určitě zaslouží.

V závěru bych ještě ráda vyzdvihla skvělou obálku, která je na fotografiích tak moc reálná, až mi někdo dokonce psal, že se na první pohled lekl, že jsem knihu roztrhala. Je opravdu skvělá a já tleskám nakladatelství Metafora za zpracování, provedení a samozřejmě i za to, že nám Yrsu vydávají.

 

 
 
 
Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Metafora.

Knihu koupíte zde.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat