středa 24. srpna 2016

Nesmírný



      Oddělení Q v čele s cynickým Carlem Morckem se tentokrát vydává na půdu, kterou absolutně nezná. A pro Carla, který nade vše miluje svou pohodlnost a nicnedělání to bude opravdová zkouška intelektu. 
      Po telefonické žádosti policisty Habersaata a jeho následné sebevraždě, se celý tým vydává na ostrov Bornholm a snaží se přijít na to, co se stalo před 17 lety s mladou dívkou, nalezenou mrtvou vysoko na stromě a proč to Habersaata po tolika letech dohnalo k dobrovolné smrti.
      Pátrání je přivádí na stopu záhadnému kultu s názvem Akademie přírodní absorpce a jejich členům. Je Atu Abanshamash Dumuzi, samozvaný spasitel, ten, kdo by mohl mít prsty v kruté nehodě a následné smrti mladé studentky Alberte? Nebo snad jeho věrná družka Pirjo se chtěla zbavit své konkurentky? A jak do toho zapadá sebevražda Habersaatova syna Bjarkeho?



      Jussi Adler Olsen to udělal zas! Znovu jsem padla do jeho bezvadně nastražené pasti a hned od prvních stránek jsem s naprostou jistotou tvrdila, že vím, kdo to udělal. Bylo to přeci tak okaté. Chachá, chyba, omyl, obrovské šlápnutí vedle. Mistrně mě navedl na rozcestí a já jsem si vybrala tu chybnou cestu. Po přečtení jsem přemýšlela, jak velkou fantazii a chuť studovat, musí spisovatel mít, aby nám předložil tak důkladně propracovaný příběh se spoustou faktů o náboženských sektách.
      Kniha Nesmírný je šestým případem Oddělení Q a já je doporučuji s čistým svědomím všechny. Knihy mají sice víc stran, trochu si u čtení potrápíte mozky, ale stojí za to! Kdo je příznivcem této série, určitě mu neunikly ani filmy, natočené podle Olsenových předloh jako jsou Zabijáci, Žena v kleci, Vzkaz v láhvi. 



Mé velké díky patří nakladatelství Host za poskytnutí recenzní E-knihy.

Název:     Nesmírný
Autor:     Jussi Adler - Olsen
Stran:      580
Vydal:      Nakladatelství Host


1 komentář:

  1. Tuto knihu jsem ještě nečetla, moje první od tohoto autora je Zabijáci, kterou právě čtu :)

    OdpovědětVymazat