středa 16. srpna 2017

Greek islands trip - cestování po řeckých ostrovech (Mykonos, Naxos, Paros, Amorgos, Santorini, Ios atd.)


Při našem červnovém cestování Řeckem jsme navštívili opravdu hodně ostrovů, než jsme se dostali na ten náš "domovský" malinkatý Ios. Takže jsem se rozhodla, že začnu nejdříve tím cestováním, které to obnášelo.
Dostat se na Ios není jen tak :-) nemá vlastní letiště, takže musíte letět buď na Santorini nebo Mykonos. My jsme letěli na Mykonos. Ale jak trefit ten správný trajekt, aby navazoval na přílet? Původně jsme měli na Mykonu strávit noc, ale nakonec se naskytla loď, která (bohužel) staví na každém ostrově. Bohužel píšu proto, protože tahle loď byla tzv.létací. Už se nepamatuju název a druh lodi, přes ty technické věci nejsem, ale bude na fotce. Na lodi jsme strávili cca 4,5 hodiny cestou na Santorini a navštívili hromadu ostrovů - celkem i s cestou zpátky jich bylo asi 12, všechny už si nepamatuji, ale ty nejdůležitější budu postupně představovat ve fotogalerii. Na Santorini jsme čekali asi 2,5 hodiny na spoj dalšího trajektu a pak už rovnou na Ios. Ale vraťme se na začátek, vystoupili jsme na letišti Mykonos a jeli do přístavu:




Nasedli na loď a začaly veselé čtyři a půl hodiny :)  První dvě hodinky to šlo, rychloloď je tak rychlá, že se nesmí ven na palubu, jste uzavření vevnitř. Proto jsou i fotky horší kvality, vše je focené přes sklo. Když jdete do baru nebo na záchod, tak chodíte jako opilí, protože se loď neustále houpe, tímpádem narážíte v uličce do okolních sedadel. Ale to je ještě ta lepší část :-) Cestou jsme stavěli na Naxosu, Parosu a spoustě dalších ostrůvků. Vyfocený mám akorát malinkatý Amorgos:




Uvnitř létací rychlolodi:

No a když jsme opustili Amorgos, tak to začalo :D Obrovské vlny a naše loď začínala opravdu a doslova létat po vlnách jako stíhačka, houpalo to neskutečně. Nemohli jste ani vstát ze sedadla, natož si dojít pro pití, člověk by si stoupnul a hned upadl na zem. Bylo to tedy i zakázané a muselo se sedět. Rozdávaly se "blicí pytlíčky" a skoro všem na lodi bylo špatně. Mně, ač mi nikdy nebývá, bylo taky strašně zle. Tohle se nedá popsat, to se musí zažít. Je to úplně jiné, než jakákoliv jiná loď. Nemohla jsem se ani dívat jak to houpe. Takže jsem zavřela oči a dýchala. A modlila se, ať už jsme na Santorini :) No cesta trvala ještě asi hodinu.

A už jsme na Santorini. Jakmile jsem stála nohama na pevné zemi, udělalo se mi dobře :-)



Hlavní město Thira na útesu :-)



A to už je ona, létací rychloloď :-)


 Přístav na Santorini

Chvilku odpočinek při frappé a čekání na další trajekt směr Ios. Byli jsme tak vyčerpaní a unavení, že jsme i zavrhli původní plán jet do Thiry taxíkem. Od rána od sedmi na cestách - tady na fotce už je cca 20 hodin večer :-) Další plán byl - už z ČR jsem měla vyhlédnutou půjčovnu aut na Santorini v přístavu - že pojedeme z Iosu trajektem jeden den a projedeme si celé Santorini - ale po zkušenosti s lodí, jsme už v téhle chvíli na fotce věděli, že to ani za pět dní nechceme podstupovat znovu. Chceme pevnou zem pod nohama, stačí pak  zase ta cesta zpátky :)

A po hodince cesty už nás vítá překrásný, malinkatý ostrůvek Ios. Fotku z lodi nemám, dorazili jsme v noci - okolo jedenácté. Unavení, hladoví a ztahaní. Ios bude mít určitě svůj vlastní článek, na který se můžete těšit zase příště. Teď se ale podíváme na zpáteční cestu, zpět na Mykonos - která byla podstatně lepší a kratší, díky úplně jiné lodi :-) Byla od společnosti Sea Jet a loď Champion jet 2 :-) (to si pamatuju, protože to mám vyfocené).


Čekání na trajekt

A to už je ona, měli jsme velikou radost, věděli jsme, že tahle cesta bude ok. Trajekt byl opravdu obrovský - měl dvě patra pro auta a tři patra pro lidi - dvě uvnitř a dvě patra venku. Konečně jsme se mohli během cesty provětrat a pokochat :-)


Někde na cestě mezi Iosem a Naxosem :-)
Trajekt byl opravdu veliký, neměl jen dva bary, ale také svůj obchod s oblečením a suvenýry. Svůj dětský koutek a když jste jeli, tak to bylo jako ve vlaku - necítili jsme ani vlnku.
Dětský koutek na lodi

Uvnitř trajektu



Obchůdek v trajektu
Tentokrát jsme stavěli jen na Naxosu, který jsem chtěla vidět. A prohlédla jsem si ho z výšky dokonale:
 Blížíme se k Naxosu
 Naxos


 Naxos
 Důkaz, že jsem tam byla :))) - Naxos
 Naxos

 Ještě jednou uvnitř trajektu
Jde se pro kufry a připlouváme na Mykonos

 Hlava na hlavě aneb výstup a nástup dveře se zavírají - jedním vchodem lidi, druhým auta a skútry :-)
 A jsme na Mykonu
Naposledy náš krásný velký trajekt (takhle se zdá docela malý :)) )

A jedeme směr letiště. Aby toho cestování nebylo málo, letadlem jsme ještě letěli nejdřív na Krétu a pak teprve směr Praha :-) Takže ještě přidám pár fotek z letadla Mykonosu, Kréty a jiných ostrůvků...

Letiště Mykonos

 Mykonos z výšky

 Stále Mykonos z výšky






A už přistáváme na Krétě :-)

Přistáváme na Krétě... a pak hurá domů :-)
Cesta to byla náročná a dlouhá, ale stálo to za to :-)
Článek z malinkatého ostrůvku Ios, který byl na 12 dní naším domovem, si můžete přečíst zde.





4 komentáře:

  1. Dobrá cesta, užili jste si řeckého moře až až. Já letos projel Poros, Hydru a Spetses, pak letecky Athény-Mykonos a z něj na Tinos a Andros. Celkem 7 trajektů, od velkých až po maličké podobné tomu vašemu se Sea jets. Fotky z cest: http://dopitak.rajce.idnes.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super :-) Tinos a Andros závidím :-) Hned juknu na fotky :-) Hydru a Spetses jsme navštívili asi před 3 lety a Hydra se mi strašně líbila :-) žádná auta, jen pěškobus a navíc jsem si cestou z ní splnila sen - viděli jsme delfíny na živém moři, no prostě nádhera :-)

      Vymazat
  2. O "rychlolodi" jsem nikdy ani neslyšela, ale podle popisu bych cestu na ní asi zažít nechtěla =D Mně je většinou špatně i na trajektu, ale proti tomuhle je nejspíš zlatý =))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak to já jěla na mnoha lodích a nikdy mi zle nebylo :))) Od velikých trajektů, po výletní veliké lodě i menší lodky, měli jsme i půjčené malé lodičky, nikde nic. Až tady :))) byla to opravdu síla, to se nedá popsat, jako když se letí ve vzduchu, ale zároveň po vlnách a houpe se to strašně ze předu dozadu :)))) No prostě mazec, myslím, že mluví za vše to, že se nesmí ven :)

      Vymazat